Перед початком роботи стропальник зобов'язаний добре ознайомитися з порядком складування і маркіровкою вантажів. Продуктивність і злагодженість стропування залізобетонних виробів і інших вантажів багато в чому залежить від умілого, послідовного складування. Склади заводів, будівельних майданчиків повинні розміщуватися на ділянці з твердою основою, що забезпечує відведення зливових вод, мати зручні під'їзди транспорту і кранів, мають бути добре освітлені, очищені від сміття, снігу і льоду.
Укладання залізобетонних виробів і цегли на складах будівельних майданчиків повинно відповідати послідовності монтажу, щоб при стропуванні не перекладати їх додатково. У кожному штабелі мають бути вироби тільки однієї марки. Штабеля розташовуються так, щоб написи на вантажах були обернені у бік проходу або проїзду. Нижні ряди виробів укладаються на підкладки розміром 100 х 160 мм, а наступні — на прокладення розміром 40х80 мм. Підкладки і прокладення в штабелі повинні розташовуватися по вертикалі строго одна над іншою з відхиленням, що не перевищує 10 мм.
Мал. 4.6.4.1. Складування залізобетонних виробів :
а - фундаментні блоки; б - підкранові балки; в - плити перекриттів; г - палі
Мал. 4.6.4.1. Складування залізобетонних виробів :
д – азбестоцементні труби в штабелі без перекладень; е – центрифуговані опори; ж - прокладення
Схеми складування залізобетонних виробів приведені на мал. 4.6.4.1. Великі стінні блоки, панелі, перегородки, ферми і другі вироби, що зберігаються у вертикальному положенні, охороняються від перекидання стовпчиками (рис, 4.6.4.1, б), заритими в землю, або спеціальними пристроями — касетами. При вертикальному зберіганні залізобетонних виробів економиться площа складу, вироби менше деформуються від власної ваги, краще захищені від дощу і снігу, зручніше розташовані для стропування.
У складуванні залізобетонних виробів грає велику роль дотримання габаритів. Штабелі довгих виробів слід розташовувати уздовж автопроїздів. Через кожні 12-25 м між торцями штабелів на прохід робітників необхідно залишати проміжки не менше 1 м. Відстань між подовжніми сторонами штабелів має бути не менше 0,2 м. При складуванні поблизу залізничних ліній штабелі повинні знаходитися на відстані не менше 2 м від голівки рейки широкої колії і 1 м — від голівки рейки вузькоколійних шляхів. Ширина проїздів між штабелями вибирається залежно від габариту транспортних засобів і навантажувально-розвантажувальних машин.
При складуванні залізобетонних виробів треба враховувати, щоб важчі вантажі розташовувалися ближче до шляхів вантажопідйомних машин, а легші - в глибині складу, але в межах зони, що обслуговується кранами. Дефектні вироби з написом "брак" треба зберігати окремо від придатних.