Недопустимі дефекти вантажозахватних пристроїв показані на мал. 3.6.3.1.
Мал. 3.6.3.1 - Недопустимі дефекти вантажозахватних пристроїв:
а - дефекти стропа; б - дефекти крюка; в - дефекти карабіна; г, д - дефекти кінцевих ланок; 1 - неоклентованні кінці; 2 - злам; 3 - баранчик; 4 - обрив сталки; 5 - вузол; 6 - з'єднання каната в'язкою; 7 - знос; 8 - розконтрування гайки; 9 - надриви і тріщини; 10 - зварні шви; 11 - відгин рогу; 12 - несправність клямки
Ланцюговий строп підлягає бракуванню при збільшенні ланки ланцюга більше 3 % від первинного розміру і при зменшенні діаметру перетину ланки унаслідок зносу більше 10 %
Бракування кілець, петель і крюків знімних вантажозахватних пристосувань (мал. 3.6.4.1, б...д) відбувається:
-
за наявності тріщин;
-
при зносі поверхні елементів або місцевих вм'ятинах, що призводять до зменшення площі поперечного перетину на 10 % або подовженню ланок на 3 %;
-
за наявності залишкових деформацій, що призводять до зміни первинного розміру елементу більш ніж на 5 %.
Канатний строп підлягає бракуванню, коли число видимих обривів зовнішніх дротів канатів перевищує наступні значення (d - діаметр стропа):
Довжина ділянки стропа…………………... 3d 6d 30d
Число видимих обривів дротів на ділянці 4 6 16
При зменшенні діаметру каната в результаті поверхневого зносу або корозії на 7 % і більше (в порівнянні з номінальним діаметром) канат стропа підлягає бракуванню навіть за відсутності видимих обривів дроту. Якщо зменшення діаметру на 10 % сталося в результаті пошкодження внутрішнього осердя, то канат підлягає бракуванню незалежно від видимого обриву дроту.
При зменшенні первинного діаметру зовнішнього дроту в результаті зносу або корозії на 40% і більше канат бракується. Знос або корозія дроту визначається за допомогою мікрометра або іншого інструменту, що забезпечує точність виміру.
Строп не допускається до використання при виявленні:
-
обриву одної або більш сталок каната;
-
кошиковдниї деформації;
-
витискування осердя;
-
витискування або розшарування сталок;
-
місцевого збільшення або зменшення діаметру каната;
-
роздавлених ділянок;
-
перекручування, заломів і перегинів каната;
-
пошкоджень, що з'явилися в результаті температурних дій або електричного дугового розряду;
-
деформованих коушів або їх зносу із зменшенням первинних розмірів перетину більше 15 %;
-
тріщин на втулках опресовувань або зміни розміру тріщин більше 10 % від первинного;
-
ознак зсуву каната в заплітці або втулках;
-
пошкоджених обплетень;
-
крюків, що не мають запобіжних замків.