S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
Обкладинка

logo slinger

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись admin@pto.org.ua
  • Реєстрація

4.4.2 Кантувальні майданчики і допоміжне устаткування

Для кантування вантажів кранами влаштовують спеціальні ділянки з автоматизуючою поверхнею – кантувальні майданчики. Вони необхідні для пом'якшення ударів при падінні перевертаних вантажів і оберігання деталей від поломки. Кантування вантажу на звичайній дерев'яній, кам'яній, асфальтовій і іншій підлозі небажано, оскільки поверхня його руйнується і виникають вибоїни.

Типи і розміри кантувальних майданчиків визначаються розмірами і масою перевертаних вантажів, а також станом поверхні підлоги, щільністю розстановки устаткування, шириною проходів і проїздів, наявністю вільних площ і ін. У цехах обробки і збірки важких і крупних деталей кантувальні майданчики встановлюються безпосередньо на технологічних лініях, не далеко від металоріжучих верстатів, в місцях, безпечному при випадковому падінні вантажу.

Пристрій кантувальних майданчиків не складний, їх можна організувати в кожному цеху без великих матеріальних витрат. Кантувальний майданчик роблять у вигляді дерев'яного настилу з дощок завтовшки 60 – 70 мм. Між собою дошки скріпляють будівельними скобами. У декількох місцях настил пришивають до підлоги. На таких майданчиках можна кантувати деталі зосередженою масою до 800 кг і корпусних деталей масою до 3 т. Майданчики цього типу можуть бути влаштовані навіть в проході, в проїзді, між верстатами. Для кантування деталей середнього габариту масою 4 – 6 т застосовують насипні майданчики. Їх оздоблюють дерев'яними брусами перетином 180 Х 180 або 200 Х 200 мм, зв'язаними між собою будівельними скобами. Раму в декількох місцях штирями пришивають до підлоги. Амортизаційний шар з дрібного щебеня насипають на 100 – 150 мм вище за рівень брусів. Від ударів вантажів об щебінь, останній поступово роздрібняюється і ущільнюється, тому його потрібно в міру необхідності поповнювати так, щоб він завжди доходив до рівня брусів.

Деталі масою 6 – 10 т можна кантувати на зробленому з колод настилі, зібраному з брусів перетином 250 – 300 мм.

Між собою бруси скріпляють скобами. Зроблений з колод настил можна укладати на будь-яку основу.

Ямозасипний кантувальний майданчик призначений для кантування деталей масою 50 – 100 т. Пристрій його подібний насипному. Амортизаційний матеріал засипають до ями завглибшки 500 – 600 мм, краї якої оздоблюють дерев'яними брусами перетином 200 Х 200 мм. Над рівнем підлоги бруси повинні виступати на 60 – 70 мм. Між собою їх скріпляють скобами. Гранітний або інший щебінь насипають на 100 – 150 мм вище за рівень брусів, а в міру необхідності поповнюють.

Кантувальний майданчик з виброгасильним поясом служить для перевертання деталей масою більше 100 т. Глибина засипної частини майданчика 500 – 600 мм. Віброгасильний пояс необхідний тоді, коли близько працює точне устаткування, проводиться збірка точних машин і інші подібні роботи.

    Мал 4.4.2.1.  Кантувальні майданчики:

а – дощата;  б – насипна; в - зроблена з колод; 

 г – ямозасипна;   д -  засипна з віброгасильним поясом

Кантувальні майданчики, як правило, не мають огорож, оскільки практика показала, що огорожі заважають працювати, а іноді самі служать причиною нещасних випадків. Огорожі майданчика необхідні тільки з найбільш відповідальних сторін, при цьому вони повинні бути достатньо міцними, щоб витримати випадкові удари кантованих деталей. Всі кантувальні майданчики повинні бути по ширині на 1 – 3 м більше відповідного габариту деталі, а по довжині удвічі перевищувати його.

Допоміжні кантувальні пристосування. На кантувательних ділянках (майданчиках), окрім стропів, повинні бути один – два косинці, кілька різних по висоті підставок і призм, одна - дві балки для кріплення косинців (мал. 4.4.2.2). Литі або зварні двотаврові балки (підставки) по висоті роблять від 500 до 1500 мм. Для зручності транспортування і полегшення їх виготовляють з отворами. Підставки можуть бути і без отворів, але з цапфами для кріплення стропів, коробчастими порожнистими. Коробчасті підставки виготовляють розміром 200 – 1000 мм. Литий косинець призначений для упирання кантованих деталей, його висота 2500 мм. Лита монтажна балка необхідна для кріплення косинця. На майданчику її трохи вище за рівень підлоги заливають бетоном. У верхній частині балки простроганий Т- образний паз, в який вставляють болти, що закріплюють косинець.

Кантування днищ судин, великих вінців і бандажів і т. п., розміри яких по зовнішньому діаметру іноді досягають 5 м, а маса до 25-30 т, має ряд особливостей, у зв'язку з чим доводиться використовувати додаткові кантувальні пристосування.

і

 Мал 4.4.2.2. Допоміжні пристосування для кантування: 
а, б - литі і зварні підставки; в - підставки з цапфами; г - коробчата підставка;  д - косинець; 
е - монтажна балка; ж - кантування звичайними вантажними струбцинами; 
з - кантування спеціальними вантажними струбцинами;  і - кантування слюсарними вантажними струбцинами

При кантуванні вінців, бандажів і т. п., діаметром понад 2 м на твердій підлозі або на кантівальному майданчику з дуже щільною поверхнею деталі схили обертатися навколо вертикальної осі. Щоб усунути це небажане явище, на деталь в точці О (мал. 4.4.2.2, і) прикріплюють дві слюсарні або вантажні струбцини, тим самим створюючи тимчасові опори.

Допоміжні пристосування зберігають і експлуатують, як і всі вантажозахоплювальні пристрої.