S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
Обкладинка

logo slinger

Калькулятор расчета пеноблоков смотрите на этом ресурсе
Все о каркасном доме можно найти здесь http://stroidom-shop.ru
Как снять комнату в коммунальной квартире смотрите тут comintour.net
  • Реєстрація

4.4.1 Кантування вантажів

 

Кантування та підтягування вантажів краном  найчастіше не є повсякденною операцією, а відноситься до спеціальних видів робіт із застосуванням кранів.

Тому такі  роботи  проводяться за раніше складеною схемою, в  якій  відображається: послідовність операцій, спосіб  стропування вантажів, вказівки з безпечного виконання робіт.

 

 Кантуванням називають операцію перевертання, повернення вантажу з одного положення в інше. Кантування частіше викликається технологією процесів виробництва. У металургійному виробництві – це розливання металу з печей в ковші, з ковшів в міксери, печі, виливниці та інші пристосування. На машинобудівних підприємствах кантування необхідно проводити при зміні операції обробки. Проводять кантування виробів при проведенні ремонтів, монтажі і демонтажі устаткування. Іноді кантування вантажу застосовують у зв'язку з необхідністю поставити або укласти вантаж в необхідне положення: з транспортного в робоче і навпаки.

У процесі виготовлення деталі і вузли часто піддають неодноразовому кантуванню: під час кування, механічної обробки, гидро – пневмоочищенню  та іншіх роботах. Залежно від площі цеху, оснащеності його, від форми і маси деталей, від масовості виробництва виконують різні види кантування: ручне, механізоване та за допомогою кранів.

Ручне кантування

Кантування деталей масою до 100 кг виконують за допомогою монтировки (спеціального лома) і підкладок, для чого під деталь спочатку підсовують заломлену частину лома, підводять її і підкладають брусок, потім перевертають деталь іншим кінцем лома (мал. 4.4.1.1 а, б). Профільний великосортний метал (куточок, швелери, рейки і т. п.) і труби можна кантувати спеціальним інструментом, що нагадує гайковий ключ  (мал. 4.4.1.1 в, г, д). Ручні кантувальники (захватні важелі) часто використовують для розвороту деталей і вузлів, коли їх піднімають не уручну, а кранами.   

Мал. 4.4.1.1.  Кантування вантажів:  
а, б — прямокутної деталі за допомогою лому;

в, г, д — профільного прокату і труб за допомогою кантувальної скоби

Конструкція основних ручних пристосувань для кантування деталей показані на мал. 4.4.1.2-4.4.1.6. Працювати зачіпникові і стропальникові по розвороту та кантуванню деталей без вказаних ручних пристосувань забороняється.

Мал. 4.4.1.3. Вилка стропальника

Мал. 4.4.1.2. Гачок стропальника для розвороту і напряму деталей (матеріал: СтЗкп

Мал. 4.4.1.4. Ломик (сталь 40)

 Мал. 4.4.1.5. Кантувальник для фасонного прокату (сталь 40)

Мал. 4.4.1.6. Кантувальник для труб (сталь 40)

Кантування вантажів механічними кантувальниками

Деталі масою більше 100 кг перевертають спеціальними механічними кантувальниками. Конструкції механічних кантувальників різні (мал. 4.4.1.7). Повернення деталей навколо подовжньої горизонтальної осі виконують спеціальними ланцюговими кантувальниками, які навішують на гаки кранів; кліщовими кантувальниками – маніпуляторами, що отримали розпоповсюдження в ковальсько-пресовому виробництві і при роботах електрозварювань. Поворот деталей навколо вертикальної осі виконують за допомогою роликів, візків, поворотних кругів, столів верстатів та інших схожих пристосувань.

Мал. 4.4.1.7.Кантувальники:  

а — пневматичний; б — підвісний кантувальник з електричним двигуном;  
в — пристосування для кантування деталей на 90°; 
1,4 – столи; 2 – вісь; 3 – упор; 5 – пневматичний циліндр

Для кантування деталей серійного і масового виробництва повинні передбачатися спеціальні кантувальники, що встановлюються в потоці. При індивідуальному виробництві кантувальне устаткування обходиться дорого, тому що використовується з малим навантаженням. Одиничні великогабаритні деталі вигідно перевертати і повертати на кантувальних майданчиках. 

   

Кантування вантажів кранами.

Кантування краном – це відповідальна і трудомістка операція, виконання якої довіряють тільки досвідченим, технічно підготовленим стропальникам і кранівникам. Стропальник повинен знаходитися збоку від вантажу на безпечній відстані, а перевертання особливо складних і важких деталей — під керівництвом відповідального працівника.

Під час роботи на кантівальному майданчику обов'язково повинен знаходитися сигнальник.

Перестановка і кантування складних деталей іноді займає від кількох годин до повної зміни і більш. Тому правильна організація і вибір найбільш ефективного способу кантування впливають на підвищення продуктивності праці верстатників, на коефіцієнт використання устаткування. Кантування деталей може виконуватися як одним краном, так і двома спареними, такими, що працюють на одних шляхах або на різних, в ярус, тобто один над одним, що часто зустрічається в сучасних високих цехах.

Вибір способу кантування залежить від маси і габаритів вантажу, його форми, наявність місць захоплення і можливості кріплення до строп. Найбільш поширеними способами є кантування на вазі, на упор і на кидок.

Плавне перевертання вантажу називається кантування на вазі, а повернення з вільним падінням – кантуванням на кидок. Останнє не складно, але до широкого застосування не рекомендується, оскільки пов'язано з небезпекою травматизму і можливістю пошкодження деталей. Вантаж перевертається узгодженими рухами крана: підйомом або опусканням гака, ходом моста або візка. Безпосередньо перевертання проводять рухом моста або візка. Використовувати тільки хід моста слід обмежено і обережно, оскільки вантажні канати крана при косому натягненні вискакують із канавок (рівчаків) барабана лебідки, сильно труться об буртик рівчака, від чого швидко зношуються і виходять з ладу. Крупні деталі типу кілець, бандажів, шестерень, шківів кантують на вазі. Деталь при цьому може бути застропована  просто обхватом або гаком. У першому випадку вантаж ковзає по стропу і сильно перетирає його, в другому випадку строп не ковзає, а вільно розмотується з вантажу.

У процесі перевертання вантажів дуже важливу роль грає положення його центру тяжіння. Коли він розташований в межах майданчика опори (мал. 4.4.1.8, а, положення 1), деталь знаходиться в положенні спокою. У момент підйому, коли центр тяжіння вийде за межі опорної поверхні (положення 2), деталь перевертається і падає на іншу площину (положення 3). Отже, кантування засноване на примусовому зсуві центру тяжіння вантажу.

 Мал. 4.4.1.8. Кантування вантажів на вазі:

 а — закріпленого у верхній точці; б — простим обхватом у верхній точці; 
в — гаком у верхній точці; г — високих і нестійких деталей за допомогою косинця; д — деталей типу валів, барабанів по похилій площині до упору; г — обертанням в роликових призмах; ж — на площині (/-///-позиции кантування);  
Q – вага  вантажа, т

Кантування можна проводити плавно, ривками, ударами. Це залежить від того, в якій точці чіпляється вантаж і за скільки віток стропа або  за скільки точок вантажу. Кантування вантажу, зачепленого у верхній точці (мал. 4.4.1.8, б, в), буде плавним, а зачепленого в нижній частині вантажу (мал. 4.4.1.8, г) з ударом, оскільки в останньому випадку вантаж нічим не утримується і перекидається вільно. Насправді ж при правильному кантуванні виходять ривки. Це походить від того, що при перевертанні деталі стропи натягаються похило. У момент перекидання вони слабшають, а потім знову натягаються.

При кантуванні великогабаритних деталей амплітуда вільного падіння може бути великою, отже і ривки можуть бути сильними. Ліквідовувати їх повністю майже неможливо, оскільки швидкість падіння вантажів набагато перевищує швидкість руху механізмів будь-якого крана.

Повертання крупних деталей типу валів, барабанів при обробці і фарбуванні їх проводять перекатуванням за допомогою крана по похилій площині до упору, обертанням в роликових призмах або просто на площині. У другому випадку деталь обмотують кілька разів стропом, кінець якого закріплюють на вантажі; у третьому – зашморгом.

Коли кантуються високі нестійкі деталі і якщо необхідна перестропування, то використовують косинці, до яких вантаж притуляється, набуваючи стійкого положення.

 Мал. 4.4.1.9. Кантування деталей на упор і на кидок:

 а — з перестропуванням і підставкою; б — з простим обхватом деталі із страхувальним косинцем; в— на торець із захопленням за цапфи з перестропуванням; г — за допомогою Г-подібного кантувального пристосування

Кантування на упор відбувається таким чином. Деталь краном опускається на край підставки (упор) так, щоб центр тяжіння був поза опорою. При опусканні гака крана деталь почне повертатися навколо ребра підставки і кромкою встане на поверхню майданчика. Якщо центр тяжіння деталі опиниться за точкою опори, то при подальшому опусканні крюка деталь сама встане на торець. Якщо ж центр тяжіння буде зліва від точки опори, то деталь необхідно ставити на торець ходом моста або візка крана.

Кантування на кидок – найпростіший спосіб. Він не викликає ривків на стропи і кран, але прийнятний лише у тому випадку, коли деталь, яку треба перевернути, масивна і від удару не деформується. При кантуванні на кидок строп кріплять в точці 1 і 2 (мал. 4.4.1.9, б положення 1), обхвачуючи деталь. Підйомом гака крана деталь підводять від майданчика, а рухом візка (положення 2) або моста перекидають на торець (положення 3) або (якщо потрібно) на інший бік (положення 4). Косинець потрібний для оберігання деталі від перевертання за інерцією. Деталь можна зачепити за цапфи: при кантуванні на торець – за ліві (мал. 4.4.1.9, в, положення 1, 2), а при кантуванні на інший бік – за нижні, праві (положення 3). Кантуючи такі деталі на кидок, слід враховувати, щоб розмір В був завжди менше розміру С; інакше стропи і канати крана зазнають сильний ривок і навіть можуть порватися. Якщо розмір В опиниться більше розміру С, то під вантаж перед кантуванням потрібно підкладати відповідний упор (мал. 4.4.1.9, в, положення 3 і 4)

Деталі, які не мають місць захоплення, їх важко обв'язувати стропом (диски, фланці і т. п.) і кантують на кидок за допомогою Г-подібного пристосування (мал. 4.4.1.9, г),  на яке укладають деталь за допомогою кліщового  спеціального захоплювача або іншими засобами. При підйомі гака пристосування разом з деталлю повертається і скидає її на зворотну площину.