S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
Обкладинка

logo slinger

Калькулятор расчета пеноблоков смотрите на этом ресурсе
Все о каркасном доме можно найти здесь http://stroidom-shop.ru
Как снять комнату в коммунальной квартире смотрите тут comintour.net
  • Реєстрація

4.3.6 Стропування корпусних деталей верстатів і устаткування

Стропування машин і устаткування потрібно проводити за найнадійніші місця і, в першу чергу, за наявні в нім спеціальні захватні пристрої: проушини, гаки, цапфи, рими і тому подібне. Якщо декілька механізмів змонтовано на загальній рамі, то весь вузол потрібно піднімати за неї. При стропуванні машин і устаткування особливу увагу слід приділяти стійкості і рівновазі їх під час підйому, транспортування і місцеположення. Машини і устаткування, що забезпечені інструкціями, паспортами, в яких вказані місця зачіпки вантажу, стропують відповідно до розробленої технології.

Електричні двигуни, редуктори, вентилятори та інші вузли, машини і устаткування, забезпечені римами, проушинами, цапфами, стропують за ці пристосування полегшеними або груповими стропами (мал. 4.3.6.1, а — ж). При підйомі вентилятора, змонтованого на одній рамі з електричним двигуном, головний   строп   потрібно   зачепити за вентилятор, а допоміжний — за електричний двигун, щоб врівноважити вантаж.

Поперечно-стругальний верстат стропують за його повзун (мал. 4.3.6.1, б). Верстат, що обв'язаний таким чином, добре урівноважений, а повзун, будучи надійною частиною верстата, забезпечує безпеку підйому. При стропуванні токарного верстата основний строп з коромислом, опущеним під станину верстата, кріплять в точці, трохи зміщеній від центру тяжіння вправо, до задньої бабки, а додатковий — до передньої бабки за виступаючу частину шпинделя або за вставлений в нього штир.

Стропування компресора масою 900 кг проводять за основу по центру тяжіння двома полегшеними стропами (мал. 4.3.6.1, д). Оскільки центр тяжіння агрегату знаходиться значно вище за місце захоплення, то транспортування його у такому вигляді небезпечно: вантаж нестійкий, тому вгору компресор прив'язують додатковим стропом до віток основного стропа. Додатковий строп слід застосовувати у всіх випадках, коли вантаж нестійкий і коли неможливо виконати кріплення вище центру тяжіння (мал. 4.3.6.1, д, з).

Циліндрові деталі, наприклад приводний вал дробарки (мал. 4.3.6.1, е), фільтр холодильника, встановлювані на залізничні платформи разом з дерев'яними рамами-прокладками, стропують полегшеними або універсальними стропами простим обхватом або петлею-зашморгом безпосередньо за деталь.

Машини і устаткування в упаковці (мал. 4.3.6.1, ж) стропують за рами упаковки способом обв'язування універсальними або полегшеними стропами. В більшості випадків рама упаковки несе незначні навантаження, що вигинають, оскільки приймає її разом з вантажем, що знаходиться в тарі, і працює, головним чином, на стиснення. На упаковці часто роблять позначки центру тяжіння вантажу і точок стропування, обов'язково указується маса вантажу (нетто) і загальна маса з тарою (брутто).

Машини і верстати — найбільш різноманітний тип вантажів, тому стропування їх виконують універсальними стропами. Їх використовують для підйому свердлувальних (мал. 4.3.6.1, к), фрезерних (мал. 4.3.6.1, л), шліфувальних (мал. 4.3.6.1, м) та інших верстатів. Проте при розбиранні машин в окремих випадках доцільніше використовувати спеціальні стропи (мал. 4.3.6.1, н).

          Мал. 4.3.6.1.  Стропування устаткування, верстатів і вузлів:

а — електричного двигуна за рим; б — стругального верстата; в — редуктора з електричним двигуном в зборі за рими; г — редуктора за цапфи; д — компресора; е — приводного валу; ж — контейнера на піддоні; з — токарно-револьверного верстата; і — фільтру холодильника; к, л, м — свердлувального, фрезерного і шліфувального  верстатів; н - вантажного автомобіля; о - за  допомогою траверси 

При транспортуванні кранами ваговитих машин і агрегатів, щоб оберегти їх від псування і полегшити стропування, застосовують траверси, конструкції яких вибирають залежно від розмірів і маси вантажу.

Деякі верстати і агрегати не мають зручних місць застропування, тому з метою полегшення стропування застосовують різні допоміжні пристосування (мал. 4.3.6.2). Свердлувальний верстат, наприклад, зручніше стропувати за скоби, що закріплюються на Т-подібні пази столу.

Стропування шліфувального верстата стає найбільш практичним, якщо використовувати штирі-вставки (мал. 4.3.6.2, в).

Вузли типу переносного столу (мал. 4.3.6.2, а) або планшайби (мал. 4.3.6.2,6) верстата майже неможливо зачепити без спеціальних допоміжних пристосувань: шарнірного захоплювача (мал. 4.3.6.2, в), накладного гака (мал. 4.3.6.2, г), скоби (мал. 4.3.6.2, д) або стрижня-цапфи (мал. 4.3.6.2, е, ж), укріплюваних в Т-подібних пазах столів і планшайб. Допоміжні пристосування для стропування верстатів виготовляють різних розмірів і вантажопідйомностей за тими ж технічними умовами, що і типові вантажозахоплювальні засоби.

Мал. 4.3.6.2. Допоміжні пристосування для стропування верстатів і вузлів устаткування: а — переносний стіл з Т-подібними пазами; б — планшайба; в — шарнірний захоплювач; г — накладний гак; д — накладна скоба; е — стрижень-цапфа; ж— штир-вставка

Стропування вузлів, машин і устаткування потрібно вести особливо обережно, передбачливо, неспішно, завжди перевіряючи надійність обв'язування пробними підйомами і додатковим оглядом; треба постійно пам'ятати, що вантаж відповідальний, дорогий і при аваріях може повністю вийти з ладу.