S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
Обкладинка

logo slinger

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись admin@pto.org.ua
  • Реєстрація

3.10.3. Виготовлення, огляд, браковка та експлуатація тари

 

Виготовлення тари на підприємстві повинне бути централізованим та проводитися за технологічними картами та  індивідуальними кресленнями.

Дані про виготовлення тари виробник заносить в журнал обліку. У журналі вказується найменування тари; вантажопідйомність (маса тари і маса брутто); позначення НД, технологічної карти, номера документів про якість матеріалів, застосованих при виготовленні; результати контролю якості зварки; результати випробувань тари.

Тара для переміщення вантажопідйомними машинами дрібноштучних сипких і інших вантажів після виготовлення оглядається і випробовується згідно вимогам НД, зокрема проводяться статичні і динамічні випробування тари з рівномірно розподіленим по дну вантажем, на 10% брутто тари, що перевищують масу, шляхом її підйому за два діагонально розташовані строповочные елементи.  Під час статичних випробувань тара піднімається на висоту від 200мм до300мм і витримується протягом 10 хвилин. Статичні випробування повторюються двічі. Під час динамічних випробувань тара піднімається на висоту не менше 5 м, а під час опускання на висоті не більше 1 м здійснюється гальмування. Динамічні випробування повторюються 5 разів.

Не допускається знаходження в місцях ведення робіт немаркірованої і пошкодженої тари.

Тара повинна встановлюватися на майданчиках позначених лініями або захищених. Тара повинна мати клеймо або надійно прикріплену бирку (табличку) з вказівкою найменування виробника або його товарного знаку, умовного позначення, маси тари, маси брутто, дати виготовлення і порядкового номера за нумерацією виготівника і мати по периметру лінію завантаження.

Періодичний огляд тари. Тара масою брутто більше 50 кг повинна проходити  періодичний огляд перед початком її експлуатації,   через кожних 6 місяців і після ремонту тари.

Тара, яка транспортується  вантажопідіймальними кранами, повинна піддаватися періодичному огляду не рідше за 1 раз на місяць.

При періодичному огляді тара перевіряється на наявність:

  • відсутність тріщин, зносу і викривлень в захватних пристроях для строповки;

  • справність фіксуючих і замочних пристроїв тари;

  • наявність на тарі маркіровки.

Тару, що має дефекти, вилучають з експлуатації для проведення ремонту.

Браковка тари виконується через наступні ознаки.

  1. Відсутністьмаркіровки.

  2. Деформація бортів.

  3. Тріщини будь-яких розмірів (зазвичай виникають в зварних швах).

  4. Несправність замочних пристроїв.

  5. Знос проушин більше 10 % від первинного розміру.

  6. Експлуатація тари. При експлуатації тари необхідно виконувати наступні вимоги:

    - перед початком роботи необхідно перевірити справність тари, наявність на ній номера, дати виготовлення і вантажопідйомності, а також написів про її призначення і власну масу;

    - тара повинна заповнюватися тільки тим матеріалом, для якого призначена;

    - тара не повинна завантажуватися більше покладеною брутто – маси;

    - спосіб завантаження повинен виключати появу залишкових деформацій тари, включаючи місцеві пошкодження;

    -  сипкі і дрібноштучні вантажі повинні розташовуватися не вище 100 мм від рівня бортів (мал.3.10.3.1);

    Мал. 3.10.3.1. Заповнення тарисипким 
    і дрібноштучним вантажем

    - напіврідкі і рідкі вантажі повинні заповнювати не більше 3/4 об'єму тари;

    - стінки тари, що відкриваються, повинні бути в закритому положенні, коли ця тара укладається в штабелі;

    - перекидання тари повинне здійснюватися вантажопідйомними пристроями, обладнаними спеціальними пристосуваннями;

    - переміщення тари волоком і кантуванням не допускається;

    - маса вантажу з тарою, що  підлягає підйому, повинна визначатися до їх підйому і не повинна перевищувати вантажопідйомність вантажопідйомного механізму;

    - канати і ланцюги повинні накладатися на тару рівномірно, без вузлів і перекручувань;

    - для розгортання тари необхідно застосовувати відтяжні гаки відповідної довжини;

    - піднімати вантаж необхідно строго прямовисно, що досягається установкою гака вантажопідйомного механізму безпосередньо над тарою;

    - підйом тари з вантажем повинен бути плавним, без ривків і розгойдувань, без зачіпань об предмети, які можуть зустрітися на його шляху, і без закручування стропів.