S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
Обкладинка

logo slinger

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись admin@pto.org.ua
  • Реєстрація

3.9.6.Електромагнітні вантажозахоплювальні пристрої

Електромагнітні вантажозахоплювальні пристрої відносять до притягуючих пристроїв (Мал. 3.9.6.1). Їх застосовують як вантажозахватні пристрої при розвантаженні, вантаженні і транспортуванні виробів з феромагнітних матеріалів: сталевих та частково чавунних виробів.

а

Мал. 3.9.6.1 Електромагнітні вантажозахоплювальні пристрої: 
а — круглої форми; б — прямокутної форми; в— установка декількох магнітів 
на траверсі;

1 -  ланцюг; 2 -  контактна коробка; 3 - корпус; 4 - зовнішній наконечник; 5 -  катушки ; 6 - плити  ; 7 -  внутрішній  наконечник

Електромагнітні вантажозахоплювальні пристрої використовуються на різних кранах: мостових, козлових, автомобільних, залізничих і ін. Магніти підвішують за допомогою ланцюгів 1 до гака крана і сполучають гнучким кабелем з джерелом постійного струму. Гнучкий кабель автоматично намотується і змотується із спеціального кабельного барабана при підйомі і опусканні вантажу і підключається до контактної коробки 2. Кабельний барабан має спеціальний струмоприймач і пов'язаний з вихідним валом редуктора механізму підйому за допомогою зубчатої передачі з паразитною шестернею. Цим досягається рівність швидкостей кабелю і підйомного електромагніту. Діаметр кабельного барабана приймається не менше 10 зовнішніх діаметрів гнучкого кабелю, рекомендується в приводі кабельного барабана встановлювати фрикційну муфту для оберігання кабелю від пориву у разі його зачеплення.

Магніти випускають двох видів: круглі (тип М) і прямокутні (тип ПМ), але конструкція і принцип дії однакові.

Електромагнітні вантажозахоплювальні пристрої (мал. 3.9.6.1) мають сталевий корпус 3 з низьковуглецевої сталі 25Л, яка має високу магнітну проникність. Усередині корпусу розміщені катушки 5, утримувані  зовнішнім 4 і внутрішнім 7 наконечниками. Знизу катушки захищені плитами 6 з марганцевистої сталі. Катушки підйомного магніта живляться постійним струмом напругою 220 вольт, для отримання якого на крані встановлюють спеціальний перетворювач.

Круглі електромагніти призначені для підйому і переміщення плит, болванок, чушок, рулонів, скрапу, стружки.

За допомогою прямокутних магнітів транспортують довгомірні вантажі: сортовий прокат, балки, труби і ін. Залежно від розмірів вантажу і його маси застосовують декілька електромагнітів, що одночасно працюють на загальній траверсі.

Основна перевага підйомних електромагнітів - можливість автоматизації процесів захоплення і знімання вантажів, що виключає необхідність застосування ручної праці.

До недоліків слід віднести:

  • небезпека використання унаслідок неминучого падіння вантажу при раптовому відключенні струму;

  • залежність підйомної сили від типу, форми вантажу і температури нагріву.

Так, підйомна сила електромагніту М42 діаметром 1670 мм, що піднімає сталеву плиту масою 18 т, може підняти тільки 200 кг сталевої стружки. З підвищенням температури вантажу вище 200оС підйомна сила електромагніту починає зменшуватися і при 700оС стає рівною нулю:

  • значне нагрівання в процесі роботи;

  • необхідність застосування додаткових пристроїв (кабельного барабана і перетворювача струму);

  • наявність шкідливих для здоров'я електромагнітних полів.

У даний час все більш знаходять застосування постійні магніти, позбавлені  ряду вищезгаданих недоліків. Магнітні захоплювачі на постійних магнітах застосовують при навантажувально-розвантажувальних роботах, переміщенні і складуванні поштучно великогабаритних вантажів, листів, слябів тощо.

 Для відриву вантажу  використовується електроімпульсне управління, короткочасно  нейтралізуюче магнітне поле постійного магніта.  Магнітні захоплювачі, що випускаються промисловістю, на постійних магнітах мають вантажопідйомність від 1500 до 14000 кг

Під час технічного огляду підйомних електромагнітив слід звертати особливу увагу на кріплення катушок, стан полюсів і нижнього захисного листа. Окремо слід перевірити стан деталей підвіски магніта до крана і електрокабеля, надійність підключення його до контактної коробки. Пробним включенням електромагніту слід перевірити його працездатність. Іскріння  в контактах свідчить про ненадійне підключення, а підвищений нагрів катушки – про можливість внутрішнього міжвиткового замикання.