S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
Обкладинка

logo slinger

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись admin@pto.org.ua
  • Реєстрація

3.9.3. Затискні кліщові та фрикційні вантажозахоплювальні пристрої

 

Найбільшого поширення набули кліщові, фрикційні, ексцентрикові, клинові затискні вантажозахоплювальні пристрої.

Опорно-затискні кліщові вантажозахоплювальні пристрої виконують як системи важелів у вигляді ножиць, важелі яких маютьвільні кінці, що охоплюють який-небудь виступаючий елемент вантажу, наприклад полицю балки, голівку рейки і тому подібне (мал.3.9.3.1).

Вони найбільшою мірою пристосовані для механізації і автоматизації перевантажувальних робіт.

 

Мал.3.9.3.1 - Затискні вантажозахоплювальні пристрої:

а - кліщові для рейок; б - здвоєні на траверсі для балок: в - здвоєні для труб і круглого прокату: г  - одинарні для труб і круглих виробів; д - для підйому і транспортування балок металоконструкцій; е- для вантажів, що вільно спираються на лапи; ж - самозатискне; з - фрикційні із затиском кулісним; и - те ж, канатним важелем; 1 - навісна ланка; 2 - ланцюгова гілка; 3 -скоба; 4 -захоплювальні важелі; 5, 10, 12, 14 - вісі; 5 -гайка; 7 - знімна опора; 8, 13 - стійкі важелі; 8 - фіксуючий важіль; 11 - важіль; 
15 - лапа

Керування приводними кліщовими затискними вантажозахоплювальними пристроями може бути дистанційним, воно придатне для операції вантажами, що мають широкий діапазон розмірів. Регулювання розміром зіву для певного вантажу так само, як його захоплення або звільнення, може здійснюватися безпосередньо оператором крана.

Для захоплення і транспортування довгомірних вантажів декілька вантажозахоплювальних пристроїв монтують на траверсі. Для утримання вантажозахоплювальних пристроїв в розкритому положенні застосовують клямки, що зв'язують важелі вантажозахоплювальних пристроїв між собою і керовані вручну або автоматично, такі, що самі вимикаються при упорі вантажозахоплювального пристрою у вантаж. Фіксуючий пристрій напівавтоматичних пристроїв, шарнірно пов'язаний з однією із захватних лап і упору, розташованого з внутрішньої сторони іншої лапи, забезпечує вільне знімання і заклад вантажозахоплювального пристрою перед підйомом виробу без участі стропальника.

У фрикційно-затискних вантажозахоплювальних пристроях вантаж утримується силою тертя, що виникає від його стискування  або  розпору притискними рухливими елементами.

Фрикційно-затискні вантажозахоплювальні пристрої виконуютьсамозатискними і приводними. Вантажозахватний пристрій, приведений на мал.3.9.3.2, забезпечений пристосуванням для автоматичного знімання вантажу і призначений для перевантаження рулонів листової сталі і так далі.  

Мал. 3.9.3.2 -   Важільно-фрикційний самозатискний вантажозахоплювальний пристрій: 
4 - здвоєна П-подібна скоба; 2 - упор; 3 і 4 -одинарна кліщовина і тяга; 5 - скоба; 7 - здвоєна тяга; 8 - клямка; 9 - направляюча планка; 10 - здвоєна кліщовина; 11 - скоба; 12 --П-подібна скоба; 13 - штифт; 14 - черевик

Він  має здвоєну кліщовину, шарнірно сполучену з одинарною П-подібною скобою, одинарною кліщовиною і також здвоєною П-подібною скобою. Обидві скоби зв'язано між собою штифтом і можуть трохи зміщуватися по наявному пазу. До верхніх кінців кліщовиншарнірно прикріплена здвоєна  і одинарна тяга, сполучені з скобою штирем. На штирі вільно підвішена клямка, коливання якої обмежуються направляючою планкою. До нижніх кінців кліщовиншарнірно підвішені черевики, скоби і упори, які обмежують переміщення П-подібних скоб при підйомі порожнього вантажозахоплювального пристрою.

Скобою вантажозахоплювальний пристрій навішують на гак крана. При цьому маятникова клямка притискається до штифта і між П-подібними скобами і черевиками створюєтьсязазор,необхідний для установки вантажозахоплювального пристрою на рулон. При подальшому опусканні гака крана верхня частина вантажозахоплювального пристрою опускається і клямка пруткомвиводиться із зачеплення з штифтом. Потім піднімається рулон, який міцно затиснутий між П-подібними скобами і черевиками. Для звільнення вантажу верхню частину вантажозахоплювальних пристроїв опускають до тих пір, поки зів маятникової клямки не виявиться нижчим за штифт. При повторному підйомі вантажу зів клямки автоматично упирається в штифт, кліщовини і скоби залишаються розтисненими.