S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги
Обкладинка

logo slinger

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись admin@pto.org.ua
  • Реєстрація

2.6. Гакові підвіски

 

Гакові  підвіски служать вантажозахоплювальним органом, що складається з одного чи кількох блоків (обертаються на нерухомихосях), траверси з гаком та щік.

Вантажний крюк (мал. 2.6.1) призначений для підвішування вантажів за допомогою знімних вантажозахоплювальних пристосувань, наприклад стропів, які розміщуються в його зіві 1. Запобіжний замок 2утримує стропи від мимовільного випадання із зіву. Такими пристроями не забезпечують гаки портальних кранів, що працюють в морських портах; кранів, що транспортують розплавлений метал або рідкий шлак, а також гаки, на які навішують вантаж за допомогою гнучких вантажозахватних пристроїв. Запобіжні замикаючі пристрої можуть бути виконані у вигляді пружинних клямок або таких, що самі опускаються та запобігають мимовільному випадінню знімного захватного пристосування. Запобіжними пристроями (мал. 2.6.1) повинні обов'язково обладнуватися  гаки вантажопідіймальних кранів, що працюють на монтажі або при транспортуванні вантажів у контейнерах, баддях та іншій тарі, а також при роботі з жорсткими стропами, захоплювачами.

Гаки виготовляють з маловуглецевої сталі (сталь 20), яка пластична, не схильна до крихкого руйнування під навантаженням. За способом виготовлення гаки бувають наступних видів: ковані, штамповані, пластинчасті.

Крани вантажопідйомністю більше 30 т комплектуються дворогим гаком (мал. 2.5.1, б), що має два зіви для розміщення більшого числастропов.

Мал. 2.6.1 Однорогі (а) та дворогі (б) вантажні гаки:

1 — зів; 2 — замок; 3 — хвостовик; h — висота робочого перетину

 

Мал. 2.6.2. Підвіска гака:

1 — канат; 2 — щока; 3 — блок; 4 — вісь; 5 — гайка;     6 — підшипник;
7 — траверси; 8 — гак

Підвіска гака зображена на мал. 2.6.2. Вона сполучає гак 8 з вантажними канатами крана. Підвіска складається з двох щік 2, сполучених болтами. У верхній частині підвіски розташовується вісь 4канатних блоків 3, в нижній частині — траверси 7, на якій встановлений крюк.

Гак крана встановлюють на упорному підшипнику 6, що дозволяє йому обертатися і виключає закручування вантажних канатів при переміщенні вантажу. Гайка 5 кріплень гака повинна бути укріплена стопорною планкою для виключення мимовільного згвинчення.

На вантажних кованих и штампованих гаках повинні бути нанесені позначки відповідно до вимог НД: номер гака,  знак завода-постачальника, заводський номер гака, вантажопідйомність, дата випробування. Без маркировки встановлювати гак на кран не можна.

 Гаки бракуються у випадках, якщо є:

1. Тріщини та надриви на поверхні.

2. Спрацювання більше 10 % первинної висоти вертикального 
перерізу гака.

3. Збільшення розміру зіва гака більше 12 % первинного розміру.

Гакова підвіска вантажопідіймальних кранів є досить відповідальним вузлом крана, тому при експлуатації крана необхіднопостійно стежити за її станом. При кожному огляді слід обов'язково перевіряти справність щік, блоків, траверс, гака, гайки, вісей і канатів.