S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги

logo slinger

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись admin@pto.org.ua
  • Реєстрація

4.3.3. Загальні правила стропування

До стропування конструкцій пред'являють наступні вимоги:

  • стропові пристрої, їх кріплення до конструкції, що піднімається, і вантажопідйомного крана повинні бути надійними;

  • трудомісткість і тривалість операції стропування і розстропування повинні бути мінімальними;

  • використання стропових пристосувань, пристроїв повинно бути багатократним (пристосування повинні бути інвентарними);

  • розстропування повинне проводитися на відстані (без підйому стропальника до місця строповки);

  • стропування повинне виключати порушення форми і міцності конструкції, а також її падіння і перекидання.

Для стропування різних вантажів для разового підйому замість спеціальних вантажозахоплювальних пристроїв можна застосовувати звичайні канати шляхом в'язки їх у вузли і петлі. Найбільш прості і надійні способи обв'язування вантажів приведені в табл. 4.3.2.1.

    Для запобігання перетиранню канатів від при обв'язуванні вантажів з гострими кромками і виробів від подряпин і вм'ятин  слід встановлювати запобіжні прокладки з дерева, гумовотканинних шлангів, плоских ременів та інші. (малюнок 4.3.3.1).

 Малюнок 4.3.3.1 – Прокладки під канатні стропи

Ланцюгові стропи прокладок не потребують.

Для забезпечення безпечної роботи по переміщенню вантажів кранами розробляються схеми стропування переміщуваних вантажів працівниками  (конструкторами та технологами) на чолі з працівником, відповідальним за безпечне проведення робіт вантажопідіймальними кранами. Схеми стропування переміщуваних вантажів  затверджуються начальником цеху і стають обов’язковими для стропальників.

Особливо необхідно розробляти схеми стропування вантажів, якщо:

  • вантаж не має спеціальних пристроїв (петель, цапф, римів тощо) для стропування;

  • вантаж забезпечений спеціальним пристроєм для стропування, але не може бути піднятий з його допомогою;

  • вантаж є деталями і вузлами машин, переміщуваними кранами під час монтажу, демонтажу або ремонту.

Схеми стропування вантажів повинні вивішуватися в місцях виробництва робіт або видаватися на руки стропальникам або кранівникам.

При розробці схем стропування вантажів необхідно дотримуватись наступних правил:

  • гаки стропів повинні вільно заходити в зів петлі, цапфи, рими або іншого вантажозахоплювального пристрою на вантажі;

  • гаки необхідно заводити з внутрішньої сторони виробів у бік їх центру тяжіння;

  • вироби повинні кріпитися за всі петлі (цапфи, рими);

  • вітки стропів під час підйому повинні мати однакове натягнення;

  • кут між вітками стропів не повинен перевищувати 90°;

  • заведений в монтажну петлю (цапфу, рим) гак стропа не повинен стикатися з поверхнею вантажу, що стропується ( мал. 4.3.3.2).

Малюнок 4.3.3.2.  Положення гака у зіві монтажної петлі

  • невикористані кінці стропа необхідно укріплювати так, щоб вони при переміщенні вантажу не зачіпали предмети, що зустрічаються на шляху (мал. 4.3.3.3).

Малюнок 4.3.3.3. Укріплювання невикористаних кінців стропа

Якщо немає розроблених схем стропування, то підйом вантажу повинен здійснюватися в присутності і під керівництвом працівника, відповідального за безпечне проведення робіт кранами.