S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги

logo slinger

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись admin@pto.org.ua
  • Реєстрація

3.9.8. Грейферні вантажозахоплювальні пристрої

Операція захоплення і розвантаження насипного вантажу механізується застосуванням автоматичних вантажозахоплювальних пристроїв - грейферів. Їх використання істотно підвищує продуктивність праці.

Захватним елементом у грейферів є щелепи, шарнірно закріплені на рамі (мал. 3.9.8.1).

c73_56

Мал. 3.9.8.1 -  Багатощелепний грейфер

По конструкції розрізняють грейфери двошелепні (сипкі вантажі) і багатощелепні (від 3 до 8 щелеп - для крупнокускових вантажів, що важко зачерпуються).

За типом приводу механізму замикання щелеп грейфери розділяють на дві групи: канатні, у яких щелепи замикаються за допомогою одного або декількох канатів і приводні, забезпечені для замикання і розмикання щелеп спеціальними приводами (електричними, гідравлічними, електрогідравлічними і пневматичними).

Вантажопідйомні крани зазвичай оснащують одноканатнимигрейферами. У цих грейферах весь цикл роботи: завантаження, підйом навантаженого грейфера, розкриття щелеп і опускання грейфера на матеріал для повторення циклу застосовують один підйомно-замикаючий канат, пов'язаний з механізмом підйому крана.

 

Мал. 3.9.8.2 -  Схема роботи одноканатного грейфера

Грейфер (мал. 3.9.8.2б) складається з двох щелеп 5, шарнірно сполучених на нижней траверсі 8. Тяги 4 сполучають щелепи з верхньою траверсою 2. Скоба 1 канатним поліспастом 3 сполучена з рухомою голівкою 6. На нижній траверсі розташовані захоплення 7. При порожньому грейфері  рухома голівка 6 знаходиться у верхньому положенні і упирається у верхню траверсу, щелепи розкриті і грейфер зависає на канатах поліспасту 3. Для здійснення зачерпування  грейфер поміщається на вантаж, рухома голівка 6 опускається, входячи між захопленнями 7 і зчіплюється з ними (мал. 8.9 б). Потім при підйомі скоби 1 починається підніматися голівка 6 разом з нижньоютраверсою 8, що приводить до замикання щелеп і зачерпування вантажу. При повністю закритих щелепах грейфер піднімається і транспортується до місця вивантаження. Для розкриття щелеп грейфер ставлять на опорну поверхню і послаблюють натягнення каната поліспасту 3, що приводить до розчіплення голівки 6 і нижньої траверси 8 (мал. 7.9  г). Потім при підйомі голівки 6. Разом з верхньою траверсою 2 щелепи грейфера розходяться, вантаж висипається і цикл роботи можна повторювати.

У деяких конструкціях розкриття грейфера може бути досягнуте і без опускання грейфера на опорну поверхню. В цьому випадку замочний пристрій виконують з окремим канатом, при натягненні якого захоплення відпускає голівку і дає можливість щелепам розкриватися.

Головна перевага одноканатного грейфера – можливість роботи від однобарабанної лебідки механізму підйому вантажу.

Решта конструкцій грейферів вимагає застосування двобарабанної лебідки або установки самостійного приводу на грейфері і подачі до нього електроенергії, що значно ускладнює і здорожує конструкцію крана і вимагає відповідного економічного обгрунтування.

Для роботи з кусковим вантажем типу каменів, руди, скрапу тощо. широко застосовують багатощелепні грейфери (мал. 3.9.8.1), щелепи яких виконані клиновидної формою і добре зачерпуютьматеріал, що транспортується. Ріжучі пояси (ножі) щелеп виготовляють із сталей марок 10ХСНД і 10Г2С1Д.

Грейфер повинен бути забезпечений табличкою з вказівкою найменування або товарного знаку виробника, порядкового номера за системою нумерації виробника, власної маси грейфера, умовного позначення, найбільшої допустимої маси матеріалу, що зачерпнув.

При огляді грейферів необхідно крім візуального огляду перевірити плавність, правильність і надійність замикання (розмикання) щелеп, звертаючи увагу на роботу механізму підйому вантажу, приладів і пристроїв безпеки.