S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги

logo slinger

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись admin@pto.org.ua
  • Реєстрація

3.9.2. Коромислові вантажозахоплювальні пристрої та спредери для контейнерів

Коромислові вантажозахоплювальні пристрої застосовують для транспортування вантажів, що мають наскрізні отвори, під які можна розмістити поворотний навколо вертикальної або горизонтальної вісей елемент, що несекоромисло, що сприймає масу вантажу.

Простий коромисловий вантажозахоплювальний пристрійскладається з коромисла, підвішеного на канаті або ланцюзі до гака вантажопідйомного механізму (мал.3.4.7). Його вантажопідйомність може складати від декількох кілограмів до 60 т.

Коромислові вантажозахоплювальні пристрої застосовують для транспортування і монтажу тонкостінних плит перекриттів і тому подібне.

Рамні вантажозахоплювальні пристрої (спредери) можуть бути універсальними, пристосованими для захоплення контейнерів одного або декількох типорозмірів (мал. 3.9.2.1). В цьому випадку раму виконують телескопічно розсувною або з додатковою навісною рамою. Вона обладнана пристроєм (траверсою, блоками, стропами) для навішування її на крюк, а по кутах - керованими поворотними штирями, що вводяться у верхні отвори фітінгів. Керування поворотом штирів може бути ручним і приводним. Для зручності роботи рама забезпечена направляючими черевиками, що охоплюють контейнер при посадці на нього вантажозахоплювального пристрою. Рамні пристрої можуть бути обладнані також пристроями, що забезпечують їх нахил на кут до 10°при необхідності захоплення контейнера, що стоїть похило. Оскільки контейнери можуть бути завантажені нерівномірно, центр тяжіння їх зміщується, тому в деяких конструкціях вантажозахоплювальних пристроїв передбачена можливість подовжнього зсуву їх підвісу до крюка крана до 1,2 м.

Мал. 3.9.2.1 - Рамне автоматизоване вантажозахоплювальне пристосування для транспортування контейнерів: 
1 - черевик; 2 - рама; 3 - штир; 4 - зірочка; 5 - ланцюгова передача; 6 – вузол керування; 7 - тяга; 8 
-траверса

Найбільш відповідальними елементами рамного вантажозахоплювального пристрою є штирі. Механізми їх повороту забезпечуються контрольними пристроями, що запобігають підйому контейнера, якщо який-небудь з них не обернувся і не зайняв робочого положення.