S5 Corporate Response - шаблон joomla Книги

logo slinger

"УВАГА!!!"
З 1.01.2024 р. підтримка даної версії підручника буде припинена.
Власникам з питань продовження роботи звертатись admin@pto.org.ua
  • Реєстрація

4.5.7. Вимоги безпеки при вантаженні і вивантаженні лісоматеріалів

Вантаження в залізничні вагони і вивантаження з них колод, кряжів, стовпів, пиломатеріалів і шпал повинні вестися механізованим способом або із застосуванням спеціальних пристосувань і засобів малої механізації. Вантаження і вивантаження цих вантажів (крім просочених шпал) вручну допускаються у виняткових випадках з дотриманням усіх вимог, що забезпечують безпеку робіт під керівництвом відповідального працівника.

При вивантаженні лісоматеріалів рекомендується застосовувати подвійні і потрійні кліщові захоплювачі. Застосування таких захоплювачів вивільняє стропальників від ручного стропування і зводить їх роль тільки до виконування допоміжних операцій по зняттю дротяної ув'язки стійок і т. п.

Перед початком вивантаження кругляка в усіх випадках керівник робіт зобов'язаний особисто оглянути стан кожного штабелю, звернувши особливу увагу на положення «шапки», дати вказівки про порядок вивантаження і призначити відповідального працівника. У тих випадках, коли штабелі кругляка на вагонах нестійкі (перекіс, злам стійок, ненадійна середня ув'язка), відповідальний працівник особисто керує роботою до кінця вивантаження. При відкриванні бортів платформ і зрізанні дротяної ув'язки робітники не допускаються в зону можливого падіння колод. Забороняється одночасно розвантажувати дві платформи з лісом, що стоять поруч. Платформи мають бути розчеплені і відстояти не ближче, чим на 5 м, з башмаками під колесами крайніх пар.

Вивантаження колод з платформ без спеціальних пристосувань допускається у виняткових випадках з дотриманням особої обережності і дозволу технічної інспекції праці.

При розвантаженні лісу стропування «шапок» може вестися звичайними стропами з приставних сходів, що встановлюються по обидві сторони платформи.

При протяганні стропів в проміжки, утворені прокладеннями, застосовують довгі штанги з гаком на одному кінці для захоплювання коушів стропів.

При пакетному вивантаженні лісоматеріалів кранами робітники, які стоять на сходах або спеціальних мостках, пропускають строп поряд з прокладками в пакеті і зачіпляють його за гак крана. Лише після відходу робітників у безпечне місце по сигналу керівника робіт або спеціально призначеного працівника піднімають пакет.

При вивантаженні «шапки» колод по частинах з піввагонів та платформ механізмами, щоб уникнути розвалу вантажу після зняття увязочного дроту, встановлюють по три запобіжних стійки з кожного боку штабелю, верхні кінці яких мають бути на 0,3 м вище за «шапку». У піввагонах запобіжні стійки встановлюють в проміжках між бортом вагону і штабелем на глибину >0,75 м і заклинюють дерев'яними клинами.

При відкриванні бортів платформ, знятті увязочной дроту і стійок не допускається знаходження робітників в зоні можливого падіння вантажу.

У пунктах вивантаження круглих і пиляних лісоматеріалів вантажопідйомними кранами укладати їх слід перпендикулярно осі рейок в осередки, захищені з кожного боку двома стовпами, або в спеціальні стелажі (ширина осередків стелажів 3 м, висота штабеля не вище 3м, проходи між осередками стелажів не більше 1 м).   

Мал. 4.5.7.1. Вивантажені колоди (стовпи)

Вантаження і вивантаження шпал, брусів і стовпів, просочених антисептиками, необхідно вести тільки механізованим способом. Робітники в цьому разі забезпечуються відповідним спецодягом і спеціальними мазями (пастами), що захищають особу і руки від опіків.